Friday, May 15, 2009

Taaruf Week Datang Lagi!!!


Fuhh....dah lama tak update blog. Berehat seminggu sebab nak hadapi final exam. Alhamdulillah, semua selesai dengan baik. Harap-haraplah result yang keluar nanti pun macam tu jugak. Minggu depan ta’aruf week akan bermula. Adik-adik baru akan menjejakkan kaki ke cfs iium. Semoga generasi yang akan datang ini merupakan generasi yang baik.

Status sama ada batch akan datang ini dipendekkan tempoh pembelajaran ke setahun ataupun kekal dua tahun masih lagi menjadi tanda tanya. Ramai lecturer yang menyatakan silibus sudahpun siap. Maksudnya silibus sebelum ini telahpun dipadatkan dan disesuaikan untuk tempoh setahun. Walaubagaimanapun, setelah ditanya, bro fadzil daripada department of science menyatakan sebenarnya pihak cfs iium tidak mempunyai sebarang perancangan untuk memendekkan tempoh pembelajaran kepada setahun.

Tadi saya baru sahaja ke administration&record untuk menanyakan hal ini. Staff di situ bagitau untuk kemasukan kali ini kekal dua tahun tetapi untuk yang akan datang akan dipendekkan kepada dua tahun. Nampaknya ada percanggahan fakta di situ. Cuma saya merasakan tidak mungkin kemasukan kali ini akan menjadi setahun sahaja.

Takkanlah pihak cfs iium nak membuat suatu keputusan yang besar dengan tergesa-gesa. Kalau kita melihat khilaf yang berlaku, rasanya mustahillah keputusan besar macam ini akan dibuat mendadak sedangkan lecturer, department dan administration masih lagi terpinga-pinga.

Tapi yang pasti, taaruf week kali ini mestinya meriah kerana kehadiran kawan-kawan daripada nilai. 17/5 ini hari pendaftaran comittee dan dengarnya 23hb ini pendaftaran adik-adik baru. Nampaknya sejarah akan berulang kembali. Kalau dahulu kami sebagai peserta kena mengulang-ulang nyanyian lagu cfs, bacaan ikrar dan mendengar taklimat-taklimat yang banyak, kali ini kami lah yang akan menghandle semua perkara tersebut.

Kepada yang menjadi committee, laksanakanlah tugas dengan sedaya upaya. Berilah first impression yang baik kepada adik-adik dan ibu bapa mereka. Bukan mudah nak dapat pengalaman handle ta’aruf week. Jom kita meriahkan ta’aruf week kali ini!!!!

0 comments: