Friday, April 9, 2010

Tiada Lagi Kasih...


Assalamualaikum W.B.T

Sangat payah kalau kita nak menjadikan perkara yang penting bagi kita sebagai perkara yang diminati. Contohnya makan sayur. Tapi sangat senang nak menjadikan benda yang tidak penting bagi kita sebagai benda yang paling kita minat. Contohnya bola sepak. Padahal benda penting itulah sebenarnya yang merupakan perkara yang akan menentukan sama ada kita ini seorang yang berjaya ataupun tidak.

Melayari internet ialah benda yang sangat best bukannya sebab nak bersosial tetapi kerana cepatnya update berkenaan sesuatu isu atau perkembangan semasa. Contoh paling mudah bola sepak. Siap ada live score dan lepas perlawanan boleh tengok highlights. Termasuk jugak isu dalam Negara. Kita akan dapat melihat sesuatu perkara dari sudut pandang yang berbeza dan selepas itu kita dapat membuat analisis dan penilaian sendiri berkenaan sikap kita terhadap sesuatu isu.

Sebenarnya sebab aku menulis entry ni bukan nak ulas apa-apa. Tapi sebab payahnya nak mengubah tabiat tabiat hidup yang hari-hari duk bukak malaysiakini, harakahdaily, utusan online, Aljazeera.net, espnstar.com, malaysiawaves dll kepada nak membaca web-web medic. Bila bukak je web-web yang ada bau-bau medic skit, terus kepala jadi lembap, otak tak aktif dan tahap pembacaan yang cergas selama ni tiba-tiba jadi cam baru belajar membaca. Tak masuk dengan jiwa langsung.

Tadi baru je baca pasal diagnosis dan avian flu. Ntah kenapa…langsung tak faham dan langsung takde perasaan teruja sebagaimana aku membaca web-web yang aku suka. Tapi mujurlah aku masih lagi mempunyai selera makan yang tinggi lepas baca tu. Bimbang jugak takut pasni dah hilang selera makan. Tapi pening tu ada jugak sikit-sikit. Tu baru baca pasal diagnosis. Belum lagi tengok darah…

Ai….bulan 7 dah nak masuk kuliyyah of medicine…

1 comments:

alfarabi on April 10, 2010 at 11:20 AM said...

jangan memaksa diri.. tukar ja la course tu...(hihi)

ko tu bab makan mmg xley kalah gi..