Sunday, November 15, 2009

Nothing is Impossible


Banyak perkara yang berlaku semenjak dua ini. Sekarang kampusku, cfs iium petaling jaya sekarang sedang hangat berlangsungnya sport and martial art carnival (smac). Mudah dikatakan event ini merupakan sukan tahunan bagi kampusku. Kali ini aku sekadar menjadi penonton sahaja sambil-sambil menolong sahabat-sahabat lain yang ada di kalangan mereka yang menjadi committee program, ada yang menjaga gerai jualan dan ada juga yang berjuang di tengah gelanggang. Semua atlet yang bermain mewakili ABS (academic based society) masing-masing. Dan sebagaimana lazim, ABS ku Medcy (untuk course medic, dentist, pharmacy, allied health sciences dan nursing) berada di ranking ke-2 di belakang Engenius (untuk course engineering). Harap-harap dapatlah kitorang dapat menang banyak hari ini dan menjadi champion untuk tenure kali ini.

Semester ini merupakan semester panjang terakhir aku di sini. Kemudian ada satu lagi semester pendek. Jadi aku akan berada di kampus pj ini lebih kurang 6 bulan lagi sebelum aku melangkah ke iium kuantan. Lama lagi tu. Aku ni memang orang yang mudah jemu kalau stay di suatu tempat untuk jangka masa yang lama. Sama seperti time di darul Quran dahulu, setahun setengah pun dah cukup membuatkan aku panas punggung menantikan bila waktunya aku akan ke iium pj. Sekarang aku pun merasai perkara yang sama setelah setahun lima bulan aku di sini. Tak tahulah macam mana bila di kuantan nanti. Hidup di sana 5 tahun dalam keadaan dikelilingi buku-buku dan organ-organ manusia. Tapi sekarang main goal aku ialah nak maintain course yang ada sekarang. Batch aku memang agak compete sebab ramai yang pandai-pandai. Siapalah aku dalam kalangan mereka…

Seperti biasa, setiap kali berpindah mesti akan ada sahabat-sahabat yang meninggalkan kita. Sahabat-sahabat daripada course engineering terutamanya ramai yang akan meninggalkan aku. Ada jugak daripada ict dan aed. Mereka semuanya akan ke kampus Gombak. Kalaulah aku diberi pilihan antara nak ambik medic di kuantan atau Gombak mesti aku tanpa ragu akan memilih Gombak. Walaupun jauh dari Terengganu, tetapi kampus Gombak lebih meriah dan mencabar. Bagi orang yang mengenaliku pasti akan tahu keobsesan aku pada Gombak. Namun apakan daya, course ku di kuantan. Pasti ada hikmahnya kenapa Allah mentakdirkan begitu...

Juga ada tugasan yang mesti aku selesaikan. Apa yang dipegang sekarang mesti aku sempurnakan amanahnya bersama sahabat-sahabat yang lain sebelum diserahkan kepada orang yang akan meneruskannya. Semoga target yang telah dibuat dapat dicapai untuk maslahat masa hadapan...

1 comments:

Fate, hah? on November 19, 2009 at 4:50 AM said...

yup,kampus gombak kelihatan lebih menarik,cantik,besar,luas,meriah, ramai,lengkap,best...etc,etc..
biarpun saya berasal dari kuantan dan bakal masuk kampus kuantan bulan 7 tahun depan,tapi kampus gombak nampak lebih menarik perhatian!