Friday, June 12, 2009

Selamat Berpengantin Baru Wahai Amir Rahmat....


Agak lambat saya mengupdate blog kebelakangan ini. Sekarang ini baru sahaja bukak semester baru dan kehidupan 2nd year saya yang baru bermula ini masih lagi dalam peringkat penstabilan. Benarlah sebagaimana kata Imam Hassan Al-Banna “kewajipan itu lebih banyak daripada masa”. Terlalu banyak perkara yang hendak kita lakukan dalam jangka waktu yang singkat sememangnya memerlukan kita memilih yang mana satu menjadi awlawiyyat yang perlu dijadikan keutamaan. Tanpa melupakan title sebagai “pelajar” dan aku datang ke cfs iium ini untuk “belajar”.

Tahniah kepada sahabat yang rapatnya dia dengan kami seumpama rapatnya adik-beradik sendiri. Sahabat ini bernama Mohd Nur Amir bin Rahmat yang telah mendirikan rumahtangga pada syawal yang lalu dan berwalimatul urus pada 7 Jun 2009 baru-baru ini. Pernikahan amir dan kak rohaizat (kedua-duanya ex-dq) berlangsung dalam keadaan baik dan selepas ini mereka berdua akan melanjutkan pelajaran ke luar negeri. Tempat yang sama untuk kedua-dua mereka. Dan setakat yang saya tahu, amir mendapat support bagi melanjutkan pelajarannya. Alhamdulillah…murah rezeki ko amir..betullah firman Allah bagi yang nak berumahtangga bahawa sekiranya kita miskin, Allah akan mengkayakan kita dengan limpah kurniaNya.

Teringat saya sewaktu amir mengisytiharkan pernikahannya di hadapan kami, pada waktu itu kami berkumpul dalan satu kelas kat uia pj nilah…memang sangat2 terkejut. Bayangkan sahabat yang sama umur dengan kita (amir muda beberapa bulan daripada saya), bagitau “aku dah kahwin”..suasana dalam kelas tu pada waktu tu cukup best. Semua mula2 tergamam, keluarlah perkataan “sungguh ke?”…dan lepas kitorang diyakinkan oleh amir, semua menjerit “amir!!!........”.

Selamat pengantin baru amir, moga-moga bahagia hingga ke akhir hayat. Kami sentiasa doakan ko kt sini. Walaupun ko berkahwin dulu dan telah meninggalkan kami semua, tetapi percayalah, kami akan berusaha mengejarmu dan pasti ada di antara kami yang mengikut jejak langkahmu. Tunggu dan lihat.. sebagaimana yang ditulis oleh ahmad hisham (“ayah” kami) dalam blognya..”who’s next???”

0 comments: